Barevné filtry
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Průměr / šířka filtru (mm)
Ovlivnění expozice
Tloušťka objímky
Materiál objímky filtru
Způsob upevnění filtru
Pro černobílou fotografii
Efekty filtrů
NISI filtr Natural Night 62 mm
- eliminace světelného znečištění při focení noční oblohy
- pro digitální i analogové fotoaparáty
- minimální barevný posun
NISI filtr Natural Night 72 mm
- eliminace světelného znečištění při focení noční oblohy
- pro digitální i analogové fotoaparáty
- minimální barevný posun
HOYA filtr žlutý Y2 PRO HMC 58 mm
- napomáhá ztmavit modrou oblohu do šedého odstínu a naopak zvýraznit bílý odstín mraků
- průměrná propustnost světla přes 97 %
- ostrý, kontrastní obraz s brilantními a vyváženými barvami
B+W filtr 090 světle červený 590 MRC Basic 52 mm
- pro černobílou fotografii
- pro krajinářskou fotografii
- ztmavení modrých a zelených odstínů
B+W filtr 022 žlutý 495 MRC BASIC 52 mm
- základní filtr pro černobílou fotografii
- krajina, rostliny, portréty
- přirozené zobrazené oblačného nebe
NISI filtr Natural Night 40,5 mm
- eliminace světelného znečištění při focení noční oblohy
- pro digitální i analogové fotoaparáty
- minimální barevný posun
B+W filtr 040 oranžový 550 MRC Basic 52 mm
- pro černobílou fotografii
- pro fotografie architektury a krajiny
- ztmavení fialové, modré a zelené
HOYA filtr červený R1 PRO HMC 52 mm
- zvýrazňuje oranžové a červené barvy, snižuje modré a zelené barevné odstíny
- průměrná propustnost světla přes 97 %
- ostrý, kontrastní obraz s brilantními a vyváženými barvami
ROLLEI Astroklar filtr 55 mm
- eliminace světelného smogu
- zvyšuje kontrast a jas snímku
- pro noční fotografii (astrofotografie a noční krajina)
NISI filtr Natural Night 55 mm
- eliminace světelného znečištění při focení noční oblohy
- pro digitální i analogové fotoaparáty
- minimální barevný posun
NISI filtr Natural Night 52 mm
- eliminace světelného znečištění při focení noční oblohy
- pro digitální i analogové fotoaparáty
- minimální barevný posun
HOYA filtr oranžový YA3 PRO HMC 58 mm
- zvyšuje kontrast mezi červené a žluté
- průměrná propustnost světla přes 97 %
- ostrý, kontrastní obraz s brilantními a vyváženými barvami
HOYA filtr oranžový YA3 PRO HMC 49 mm
- zvyšuje kontrast mezi červené a žluté
- průměrná propustnost světla přes 97 %
- ostrý, kontrastní obraz s brilantními a vyváženými barvami
ROLLEI Astroklar filtr 58 mm
- eliminace světelného smogu
- zvyšuje kontrast a jas snímku
- pro noční fotografii (astrofotografie a noční krajina)
ROLLEI Astroklar filtr 52 mm
- eliminace světelného smogu
- zvyšuje kontrast a jas snímku
- pro noční fotografii (astrofotografie a noční krajina)
ADOX filtr želatinový žlutý 72 mm
- pro krajinářskou fotografii
- pro černobílou fotografii
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový žlutý 67 mm
- pro krajinářskou fotografii
- pro černobílou fotografii
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový žlutý 55 mm
- pro krajinářskou fotografii
- pro černobílou fotografii
- ovlivnění expozice - 1 EV
ADOX filtr želatinový žlutý 43 mm
- pro krajinářskou fotografii
- pro černobílou fotografii
- ovlivnění expozice - 1 EV
B+W filtr 093 IR Black 830 BASIC 77 mm
- Blokuje spektrum viditelného světla
- Optické sklo Schott se sedmi vrstvami potahu na každé straně
- Mosazný kroužek filtru se zdokonaleným vroubkováním pro lepší úchop
B+W filtr 091 červený 630 MRC Basic 77 mm
- pro černobílou fotografii
- pro krajinářskou fotografii
- ztmavení modrých a zelených odstínů
B+W filtr 040 oranžový 550 MRC Basic 77 mm
- pro černobílou fotografii
- pro fotografie architektury a krajiny
- ztmavení fialové, modré a zelené
B+W filtr 091 červený 630 MRC Basic 82 mm
- pro černobílou fotografii
- pro krajinářskou fotografii
- ztmavení modrých a zelených odstínů
B+W filtr 090 světle červený 590 MRC Basic 82 mm
- pro černobílou fotografii
- pro krajinářskou fotografii
- ztmavení modrých a zelených odstínů
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Barevné filtry
Barevné filtry se používají jak pro přesnější převod barevných tónů do šedé škály u černobílých fotografií, tak pro zvýraznění konkrétní části barevného spektra snímku či celkový posun k vybrané barvě. Využití naleznou zejména v portrétní a krajinářské fotografii. Barevné filtry se používaly hojně v éře klasické (analogové) fotografie. Moderní digitální fotografie využívá jiné cesty pro práci s barvami (RAW formát, fotografické editory), nicméně barevné filtry mají ve fotografii i dnes své stálé místo, byť více specifičtěji zaměřené. Mezi typické využití barevných filtrů patří v době digitální techniky především černobílá (monochromatická) fotografie.
Mezi typické využití barevných filtrů patří v době digitální techniky především černobílá (monochromatická) fotografie.
Pokud chcete více informací nebo poradit, s důvěrou se na nás obraťte.
Filozofie barevných filtrů
Barevné filtry umožňují fotografovi zasahovat do vzhledu výsledné fotografie na úrovni barevnosti, resp. odstínů - v případě černobílé fotografie. Obraz s použitím barevných filtrů má na první pohled výrazné barevné zabarvení. Označení barevných filtrů vychází z anglického názvu dané barvy. Barevné filtry ovlivňují převod jednotlivých barevných kanálů do šedé škály. Odfiltrováním určité části spektra jsou konkrétní barvy potlačeny (ztmaveny) a jiné naopak zvýrazněny. Současně mají různě barevné filtry i různý stupěň zatmavení (tzv. "filtrační faktor"). Ten nám udává úbytek světla neboli rozdíl v EV jednotkách oproti scéně bez použití filtru.
Základní rozdělení
Barevné filtry v základu rozdělujeme podle běžného barevného modelu RGB, což je zároveň i barevný prostor v s kterém pracují digitální fotoaparáty nebo monitory. K základním barevným filtrům tak tedy patří filtr: červený (Red/R), zelený (Green/G) a modrý (Blue/B). K dalším populárním barevným filtrům patří dále filtry s tzv. doplňkovými barvami jako je: oranžový filtr (Orange/O), žlutý (Yellow/Y) nebo žluto-zelený (Yellow-Green/Y-G). Nyní se pojďme ve stručnosti podívat na to, jakým způsobem ten který filtr ovlivní výsledný obraz.
RED (R) červené filtry
Červené filtry jsou zvláště oblíbené mezi fotografy, neboť jejich účinek je velice působivý. Jejich použitím, například v krajinářské fotografii, získáte silné zvýšení kontrastu snímků. Fotografie se pak velice často přiblíží v podstatě dvoutónovému podání, což je působivé především u snímků krajiny a obecně u témat s výraznými liniemi (architektura, exteriéry ale také interiér). Modrá obloha je temná, ostré kontury jsou silně zvýrazněny. Červený filtr zdůrazní strukturu světlejších povrchů (sníh, písčitá pláž atd.). Krajinářští fotografové používají rádi červené filtry mj. ke ztmavení zelených tónů, což vytváří krásně dramatické scenérie. Červené filtry mají relativně velký úbytek světla – běžně 4 až 6 EV, na to je třeba pamatovat a uzpůsobit tomu doladění expozice.
GREEN (G) zelené filtry
Jak už je patrno z názvu filtru, zvlášť důležité budou zelené filtry opět pro monochromatickou krajinářskou fotografii, kde pomáhají zdůraznit zelené odstíny. Průvodním jevem zeleného filtru je, že mj. zvýrazní tonální rozdíl mezi jednotlivými zelenými odstíny. Zvyšuje tak kontrast v bohaté tonální škále zelené. To je výhodné při snímcích přírody obecně – na jaře, v létě, na podzim. Les, louka, keře, stromy a podobně. Zelené filtry však zlepšují i tonální podání modré oblohy. Pro krajinářskou fotografii je zelený filtr zvlášť působivý. Zelené filtry lze ale stejně úspěšně využít například v portrétní fotografii v exteriéru (ale pozor na potlačení některých odstínů v obličeji – rty, pihy a podobně). Zelené filtry nemají tak výrazný pokles světla jako filtry červené, pohybuje se zde kolem cca 1-3 EV.
BLUE (B) Modrý
Modré filtry mají největší vliv na zdůraznění „vzduchu“. V krajině ono zvýraznění atmosférického oparu do snímku přinese „vzdušnou“ atmosféru a podpoří prostor, zejména působivé je to v kombinaci s teleobjektivy. Modré filtry podpoří perspektivu a zvýší kontrast mezi jednotlivými „plány“ v krajinářském pojetí obrazu. Modré filtry jsou používány například pro zvýšení hustoty mlhy. Oproti červeným filtrům snižují modré filtry kontrast – více se stoupající vzdušnou vlhkostí. To se může hodit typicky pro krajinářskou nebo městskou fotografii v létě uprostřed dne. Tehdy je kontrast scény většinou tak extrémní, že mu senzory digitálních fotoaparátu často již nestíhají. Světle modrý filtr mj. ztmavuje pleťové odstíny, na portrétních fotografiích vypadá velice decentně a přirozeně. Stejně jako zelené filtry, i modrý filtr potlačuje chromatické aberace objektivů (optická vada). Modré filtry mohou pomoci například i při snímání v interiérech nebo při večerní a noční fotografii – (všude, kde je žárovkové, silně teplé osvětlení).
Další barvy (Y, O, YG)
Mezi další velice populární barevné filtry patří následující trojice: žluté, oranžové a žluto-zelené filtry. K čemu slouží a kdy použít tyto barevné filtry?
Žluté filtry (YELLOW / Y) patří v černobílé fotografii k velmi oblíbeným a jejich účinek se projeví prakticky ve všech oblastech. Zlepšují převod barevné škály na šedé odstíny, výsledná tonalita je přirozená a blíží se vnímání jasů lidským zrakem. Je vhodný také pro portrét, neboť zjemňuje podání pleťovky.
Oranžové (O) filtry výrazně ztmavují modrou oblohu a zelené odstíny. Potlačují vzdušnou vlhkost, zvýrazní mraky a obecně kontury jako například: písek, pole, zdi a podobně. Vyrovnávají rozdíly v pleťových odstínech, proto jsou často využívány na portrétní fotografii nebo akty. Lze je využít též k „vyhlazení“ vad pleti. Ovšem pozor, opět je zde třeba pamatovat na nepřiměřené potlačení některých odstínů, typicky rty.
Žluto-zelené (YG) filtry fungují podobně jako filtry zelené, ovšem jejich účinek je výraznější – zejména co se týče zvýraznění oblohy. V krajinářské fotografii se používá často, hlavně kvůli přirozenému převodu barev do škály šedé s lehce vytaženým kontrastem.
Mezi typické využití barevných filtrů patří v době digitální techniky především černobílá (monochromatická) fotografie.
Pokud chcete více informací nebo poradit, s důvěrou se na nás obraťte.
Filozofie barevných filtrů
Barevné filtry umožňují fotografovi zasahovat do vzhledu výsledné fotografie na úrovni barevnosti, resp. odstínů - v případě černobílé fotografie. Obraz s použitím barevných filtrů má na první pohled výrazné barevné zabarvení. Označení barevných filtrů vychází z anglického názvu dané barvy. Barevné filtry ovlivňují převod jednotlivých barevných kanálů do šedé škály. Odfiltrováním určité části spektra jsou konkrétní barvy potlačeny (ztmaveny) a jiné naopak zvýrazněny. Současně mají různě barevné filtry i různý stupěň zatmavení (tzv. "filtrační faktor"). Ten nám udává úbytek světla neboli rozdíl v EV jednotkách oproti scéně bez použití filtru.
Základní rozdělení
Barevné filtry v základu rozdělujeme podle běžného barevného modelu RGB, což je zároveň i barevný prostor v s kterém pracují digitální fotoaparáty nebo monitory. K základním barevným filtrům tak tedy patří filtr: červený (Red/R), zelený (Green/G) a modrý (Blue/B). K dalším populárním barevným filtrům patří dále filtry s tzv. doplňkovými barvami jako je: oranžový filtr (Orange/O), žlutý (Yellow/Y) nebo žluto-zelený (Yellow-Green/Y-G). Nyní se pojďme ve stručnosti podívat na to, jakým způsobem ten který filtr ovlivní výsledný obraz.
RED (R) červené filtry
Červené filtry jsou zvláště oblíbené mezi fotografy, neboť jejich účinek je velice působivý. Jejich použitím, například v krajinářské fotografii, získáte silné zvýšení kontrastu snímků. Fotografie se pak velice často přiblíží v podstatě dvoutónovému podání, což je působivé především u snímků krajiny a obecně u témat s výraznými liniemi (architektura, exteriéry ale také interiér). Modrá obloha je temná, ostré kontury jsou silně zvýrazněny. Červený filtr zdůrazní strukturu světlejších povrchů (sníh, písčitá pláž atd.). Krajinářští fotografové používají rádi červené filtry mj. ke ztmavení zelených tónů, což vytváří krásně dramatické scenérie. Červené filtry mají relativně velký úbytek světla – běžně 4 až 6 EV, na to je třeba pamatovat a uzpůsobit tomu doladění expozice.
GREEN (G) zelené filtry
Jak už je patrno z názvu filtru, zvlášť důležité budou zelené filtry opět pro monochromatickou krajinářskou fotografii, kde pomáhají zdůraznit zelené odstíny. Průvodním jevem zeleného filtru je, že mj. zvýrazní tonální rozdíl mezi jednotlivými zelenými odstíny. Zvyšuje tak kontrast v bohaté tonální škále zelené. To je výhodné při snímcích přírody obecně – na jaře, v létě, na podzim. Les, louka, keře, stromy a podobně. Zelené filtry však zlepšují i tonální podání modré oblohy. Pro krajinářskou fotografii je zelený filtr zvlášť působivý. Zelené filtry lze ale stejně úspěšně využít například v portrétní fotografii v exteriéru (ale pozor na potlačení některých odstínů v obličeji – rty, pihy a podobně). Zelené filtry nemají tak výrazný pokles světla jako filtry červené, pohybuje se zde kolem cca 1-3 EV.
BLUE (B) Modrý
Modré filtry mají největší vliv na zdůraznění „vzduchu“. V krajině ono zvýraznění atmosférického oparu do snímku přinese „vzdušnou“ atmosféru a podpoří prostor, zejména působivé je to v kombinaci s teleobjektivy. Modré filtry podpoří perspektivu a zvýší kontrast mezi jednotlivými „plány“ v krajinářském pojetí obrazu. Modré filtry jsou používány například pro zvýšení hustoty mlhy. Oproti červeným filtrům snižují modré filtry kontrast – více se stoupající vzdušnou vlhkostí. To se může hodit typicky pro krajinářskou nebo městskou fotografii v létě uprostřed dne. Tehdy je kontrast scény většinou tak extrémní, že mu senzory digitálních fotoaparátu často již nestíhají. Světle modrý filtr mj. ztmavuje pleťové odstíny, na portrétních fotografiích vypadá velice decentně a přirozeně. Stejně jako zelené filtry, i modrý filtr potlačuje chromatické aberace objektivů (optická vada). Modré filtry mohou pomoci například i při snímání v interiérech nebo při večerní a noční fotografii – (všude, kde je žárovkové, silně teplé osvětlení).
Další barvy (Y, O, YG)
Mezi další velice populární barevné filtry patří následující trojice: žluté, oranžové a žluto-zelené filtry. K čemu slouží a kdy použít tyto barevné filtry?
Žluté filtry (YELLOW / Y) patří v černobílé fotografii k velmi oblíbeným a jejich účinek se projeví prakticky ve všech oblastech. Zlepšují převod barevné škály na šedé odstíny, výsledná tonalita je přirozená a blíží se vnímání jasů lidským zrakem. Je vhodný také pro portrét, neboť zjemňuje podání pleťovky.
Oranžové (O) filtry výrazně ztmavují modrou oblohu a zelené odstíny. Potlačují vzdušnou vlhkost, zvýrazní mraky a obecně kontury jako například: písek, pole, zdi a podobně. Vyrovnávají rozdíly v pleťových odstínech, proto jsou často využívány na portrétní fotografii nebo akty. Lze je využít též k „vyhlazení“ vad pleti. Ovšem pozor, opět je zde třeba pamatovat na nepřiměřené potlačení některých odstínů, typicky rty.
Žluto-zelené (YG) filtry fungují podobně jako filtry zelené, ovšem jejich účinek je výraznější – zejména co se týče zvýraznění oblohy. V krajinářské fotografii se používá často, hlavně kvůli přirozenému převodu barev do škály šedé s lehce vytaženým kontrastem.